15 november 2016

Bella kindad

...ehk kuidas mütsist said käpikud

Ühel ilusal päeval täpselt nädal tagasi tekkis mul täiesti vastapandamatu soov midagi kududa. Olin just uurinud erinevaid kindamustreid ja võtnud plaani roositud sõrmikud. Aga nende jaoks polnud mul veel lõnga. Ravelrys jäid silma Bella kindad. Kui ma siis kogemata kombel leidsin sama mustri ka eesti keeles, siis oligi asi otsustatud. Mul oli kolm aastat tagasi tehtud öökullimüts, mis ei hakanud kellelegi sobima ja nüüd harutasin selle üles. Kaalusin lõnga ära ja sain 98 grammi. Kas tuleb välja või ei tule? Jämedus vastas umbes originaalile, aga selleks oleks mul pidanud 2 kera lõnga olema. Kuna ma nii pika varrega kindaid ei tahtnudki, siis lootsin, et ehk veab välja. Alustasin 24. reast. Kaal oli kogu aeg kõrval ja aeg-ajalt tõstsin lõnga jälle kaalu peale, et näha, palju veel alles on. Pidin nii kiiresti kuduma, et kindad ikka enne valmis saaks kui lõng otsa lõpeb! :) Enne ei saanudki rahu, kui öösel kindad lõpetasin ja võisin rahuliku südamega puhkama minna. Tuli välja! Pisike kerake jäi veel üle ka. Ühe päevaga kindad kududa on minu jaoks ülim saavutus, mis sest et jämedate varrastega jämedast lõngast. Pealegi kudusin esmakordselt kiiluga pöialt, mis ei osutunudki üldse raskeks ja seda ma ka ei teadnud, et sellist palmikut nimetatakse hoburaua palmikuks.




Lõng: Katia Peru (40% vill, 40% akrüül, 20% alpaka) 100g = 106m
Lõngakulu: 93 g
Vardad: 4,5

Bella kinnaste muster asub siin. Tegemist on siis kinnastega, mis on inspireeritud filmist "Videviku saaga", kuigi need pole need päris "õiged" kindad. Hiljem leidsin tänu ühele heale inimesele veelgi originaalsema mustri. Filmi kinnaste lugu saab lugeda blogist Bella mittens - the story. Filmi jaoks kudus kindad Ruth Cross ja selliste kinnaste muster on ka Ravelrys tasuta saadaval Phenomenon nime all. Võib-olla ühel heal päeval koon need ka. Aga rohelised on hetkel enampakkumisel! :)


Nüüd on sõrmed soojaks kootud ja roositud sõrmikud ka juba alustatud. 

6 kommentaari:

  1. Väga ägedad kindad! Mul on need kindad plaanis juba pikemat aega, aga pole siiani veel tegemiseni jõudnud. Mine nüüd tea, ajasid äkki isu peale ... :)
    Ma ei teadnud, et õpetus on tõlgitud eesti keelde... tänud vihje eest!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh, Ülle! Väga tore, kui suutsin isu peale ajada! :) Õpetuse leidsin Isetegijast, Mercari tõlgitud.

      Kustuta
  2. Väga mõnusad, soojad ja paksud tunduvad. Täpselt sellised lumememme ehitamise kindad ;)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh, Merle! On küll mõnusad ja soojad! :)

      Kustuta
  3. Vau kui tubli, kui ühe päevaga kudusid. Olen seda palmikut kunagi kampsunisse kudunud.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh, Eve! Jah, endalegi tundus uskumatu, et nii ruttu valmis sain. Ma olen üldiselt aeglane kuduja. Aga varrastel oli ka kõigest 33 silma.

      Kustuta