24 detsember 2016

Jääküünlad


Juba eelmisel aastal tahtsin jõuludeks teha jääküünlaid. Seekord napilt jõudsin. Õpetus oli mul juba ammu salvestatud ja lisaks otsisin veel infot teistelt tegijatelt. Küünlad valasin tetrapakkidesse, mis olid eelnevalt parajaks lõigatud. Väiksemad tegin kohvikoore pakkidesse. Keskele kasutasin tavalisi pikki valgeid küünlaid, mis ka tükeldasin vastavalt paki kõrgusele ja eemaldasin tahi ümbert vaha umbes 2 cm ulatuses. Jääkuubikutega läksin rõdu peale ja tagusin need haamriga väiksemaks. Jää ei tohi olla liiga suurte tükkidena ega ka liiga pudine. Ja seda ikka kulub ka tublisti. Nende nelja küünla peale kulus 3 jääkuubiku kotti ja viimasele tuli veidi puudugi. Sellele valasin ülejäänud vaha lihtsalt peale. Kuigi järgmisel korral teeksin ma kindlasti vastupidi - valaksin veidi vaha topsi põhja, laseksin hanguda ja siis lisaksin jääkuubikud. Kaht väiksemat küünalt testides avastasin, et lõpuks hakkab alt vaha välja jooksma. Seepärast oleks hea niiöelda kindel jalgealune! :) Päris lõpuni nad ka ei põlenud, seinad jäid püsti. Aga siis tekkis mul idee neid edaspidi kasutada küünlalaternatena - teeküünal sisse ja valgus kumab kenasti läbi auklike seinte. Ah jaa, küünlaid mina küll ei riivinud nagu õpetuses kirjas, pistsin vanad küünlajupid lihtsalt plekknõusse (konservipurki) sulama ja pärast tahid ja muu sodi vajusid kenasti nõu põhja. Tahid korjasin lihtsalt välja, kui küünlad olid sulanud. 

Kaks suuremat küünalt läksid jõuluvana kingikotti rõõmustama ema ja õde. 


Jõulukingitustega jätkan ka järgmisel korral!
Armsad blogi lugejad, soovin teile ilusaid jõulupühi!

2 kommentaari:

  1. Väga hea taaskasutusidee ja ilus tulemus!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh! Nüüd tuleb kusagilt jälle küünlajääke hankida. Ise ma suur küünlapõletaja ei ole. Aga mul on koht olemas, kust saab! :)

      Kustuta