09 mai 2009

Pärliuss nr 8 ehk seelikutriibuline



Viimaseks rahvuslikuks tööks tegin midagi päris ''oma'' - Põlva rahvariideseeliku triipudega kaelakee. See oli mul juba varem plaanis, aga tükk aega läks õigete helmeste kokkusaamisega. Ja siis läks veel tükk aega kuni helmed kaelakeeks said. Pean tunnistama, et ma pole vist kunagi nii endast välja läinud, kui selle kee tegemisega! :( Kolm korda lükkisin helmeid ümber enne kui õiged toonid tundusid olevat! Ja siis alustasin ja harutasin veel lugematu arv kordi. Muster ei hakanud kuidagi õieti jooksma, triip polnud üldse triibu moodi, kuidagi puseriti jooksid need helmed. Siis võtsin viimases hädas appi sukavarda ja selle ümber heegeldades hakkas ometi midagi välja tulema. Nii ma heegeldasingi kuni lõpuni ja see polnud sugugi võimatu nagu ma alguses arvasin. Mu kaua tehtud kaunikene sai lõpuks valmis!



Kui keegi peaks soovima teha Põlva triibukeed, siis muster on ka olemas. Tegin selle programmiga DB-BEAD, mida saab alla laadida siit. Tahtsin teha mustri, millel ridade üleminekud ei jääks suvaliselt, vaid ühe joone peale. Iseasi, kas ta kaelas ka nii kenasti püsib! Üks ring koosneb 8 helmest ja ma lükkisin niidile 5 mustrikorda. Heegeldatud keeosa pikkus tuli 46 cm.

Rahvuslik projekt on õnnelikult lõpetatud, aga rahvuslikku käsitööd kavatsen edaspidi veelgi rohkem teha! Suur tänu Susale projekti algatamise ja eestvedamise eest ja kõigile teistele, kes oma töödega inspireerisid!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar